FAQ

FAQ / FRÅGOR & SVAR

När måste man beställa för att vara säker på att få det man vill ha?
Normalsortiment under lågsäsong är inga problem. Då kan vi lösa det mesta med en veckas framförhållning. Vissa udda artiklar som vi inte har stort lager av kan ta slut. Under maj-juni, aug-sep och december är det stor efterfrågan, då krävs framhållning.

Hur länge får man hyra? När får man hämta?
En hyra gäller för tre dagar men för ett tillfälle, utlämningsdag, användningsdag och returdag. Gäller hyran en fredag eller lördag, hämtas/levereras hyrgodset på torsdag eller fredag och returneras måndag, se våra öppettider här. Längre hyresperioder offereras.

Kan man ändra i beställningen?
Ja, ändringar kan göras fram till en vecka innan utlämningsdatum. Eventuella tillägg kan ske fram till tre dagar innan men vi kan ej garantera att artiklar finns tillgängliga.

faq

När kan man senast avboka?
Hyrgods kan avbokas fram till en vecka innan utlämningsdatum utan kostnad, därefter utgår full debitering. Dock skall tältbokningar ske minst fyra veckor innan. Alla avbokningar ska ske till vår mail info@westmans.se och vara bekräftade skriftligt av oss för att gälla som avbokning.

Ingår disk och tvätt?
Disk ingår för glas, bestick och porslin, dock skall glas vara tömda och matrester på porslin avskrapade. Normal tvätt av linne och möbler ingår också i hyrespriset.

Kan man få hyrgodset levererat?
Ja, vi kan leverera och hämta hyrgodset mot extra kostnad, se våra transportkostnader här.

Priser?
Alla våra priser presenteras exklusive moms som tillkommer med 25%. Önskas transport tillkommer en kostnad för detta, se prislista här.

Vad händer om något går sönder eller saknas?
Beställningar räknas av före och efter användning. Saknat eller trasigt gods debiteras med inköpspris plus 25 % för att täcka hantering och transporter.

Är hyrgodset försäkrat?
Hyrestagaren är ansvarig för hyrgodset under hyresperioden (avhämtning till återlämning). I de fall vi sköter leveransen ansvar vi för hyrgodset under transporten. Normalt kan en vanlig hemförsäkring eller företagsförsäkring täcka hyrgodset. Vid större event kan extraförsäkring behövas och för detta ansvarar hyrestagaren.

Vad är det för hyresvillkor som gäller?
Se våra hyresvillkor här.

Hur betalar jag?
Betalning sker vid avhämtning med kort eller kontant. Betalning kan efter särskild överenskommelse och sedvanlig kreditprövning ske mot faktura 10 dagar netto. Faktureringsavgift med 45:- tillkommer.

 

För övriga frågor, kontakta oss!

KONTAKTA OSS!

Kontakta oss (Sida)
reCAPTCHA