08-622 98 40

FAQ

Här listar vi de vanligaste frågorna vi får och svaren på dem. Hittar du ingen fråga som passar in på det du undrar så maila oss direkt på info@westmans.se så svarar vi så fort vi bara hinner.

08-622 98 40

FAQ

Här listar vi de vanligaste frågorna vi får och svaren på dem. Hittar du ingen fråga som passar in på det du undrar så maila oss direkt på info@westmans.se så svarar vi så fort vi bara hinner.

Visa inkl moms

FAQ

Vad är det för hyresvillkor som gäller?
Svar: Se villkoren här.

När måste man beställa för att vara säker på att få det man vill ha?
Svar: Normalsortiment är under lågsäsong inga problem. Då kan vi lösa det mesta med en veckas framförhållning. Vissa udda artiklar som vi inte har stort lager av kan självklart ta slut, samt om det är ett par stora evenemang i Stockholm samma helg kan det vara problem.Under maj-juni, aug-sep och december, är det mesta uthyrt, och då krävs framhållning..

Kan man ändra i beställningen?
Svar: Ja, det går bra att göra en preliminär bokning, och göra förändringar fram till en vecka innan. Därefter tar vi ej emot ändringar.

När kan man senast avboka?
Svar: Gällande hyrgods kan man avboka fram till en vecka innan, utan kostnad. Gällande tält är det två veckor innan. Därefter utgår full debitering.

Hur går det med momsen?
Svar: Eftersom vi företrädesvis arbetar med professionella företag och arrangörer så är våra priser exklusive moms.Moms tillkommer alltså på alla varor och tjänster.

Måste man diska det man hyr, och hur är det med linnedukarna?
Svar: Nej disk ingår för porslin, glas och bestick, och även tvätt av linne ingår i hyrespriset.

Hur länge får man hyra? När får man hämta?
Svar: En hyra gäller för 3 dagar men för ett tillfälle. Leveransdag, andvändningsdag, och returdag. Gäller hyran en helg, hämtas/levereras hyrgodset på fredagen och returneras på måndagen. (Se våra öppettider)Är evenemanget på en helg så gäller priset hela helgen.Vid veckohyra debiterar vi två hyror. Längre perioder ger vi offert på.

Kan man få det levererat?
Svar: Ja, vi kan leverera och hämta hyrgodset. (Se våra leveransvillkor)

Vad händer om något går sönder?
Svar: Vi räknar av beställningen och debiterar saknat gods med inköpspris plus 25 %.

Finns det försäkringar?
Svar: Nej det finns ingen specifik försäkring att teckna, utan kunden är ansvarig för godset under hyresperioden. Normal täcker en vanlig hemförsäkring eller företagsförsäkring.

Hur betalar jag?
Svar: Normal betalning är kort eller kontant vid avhämtning. I Bromma tar vi kort och kontanter. I Täby tar vi endast kort. I Uppsala och vid leverans fakturerar vi efter att sedvanlig kreditupplysning är gjord. Vi fakturerar med betalningsvillkor 10 dagar och en faktureringsavgift på 45 kronor tillkommer.

För övriga frågor, kontakta oss!